Kapitel 163

 
 Champs Les Sims är underbart. Sommaren är fortfarande i full gång här trots att vintern borde närma sig där hemma. Mina första dagar här var inte så händelserika. Jag åkte runt och tittade på turistattraktioner som vem som helst. Sen träffade jag Marcelle. Hennes familj har en liten nektargård utanför staden där jag inte bara får bo gratis, jag får också betalt för att hjälpa till i deras odlingar.



Marcelle måste vara den mest morgontrötta person jag någonsin träffat, inklusive Evert, så jag passar på att njuta av vädret ute på gården på förmiddagarna medan jag skördar druvor och rensar ogräs. Efter lunch, när Marcelle återvänt till livet, beger vi oss av in till stan där hon visar mig runt till alla ställen som inte finns med i reseguiden. 



Det finns ett gammalt slott i staden. Jag hade varit i trädgården innan då det bara är den som är öppen för allmänheten. Men Marcelle visste om en väg in och vi smög upp i ett av tornen för att titta på utsikten. Jag har aldrig sett något liknande och skillnaden från Appaloosa är enorm. Jag hade kunnat stanna där hela dagen och bara njutit av landskapet.
 
Min sista dag här spenderade vi i centrum där vi gick på marknad, café och bara hängde på torget. 

Det känns lite sorgligt att lämna det här stället, det har varit en perfekt start på min resa och jag kan knappt vänta på att få upptäcka ännu mer av världen utanför Appaloosa. Nästa stopp är Monte Vista och jag ser fram emot att byta ut nektar, baguetter och ost mot pizza och pasta. Jag saknar er alla otroligt mycket och hoppas att ni har det bra där hemma.


Ethel

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar