Kapitel 143

Marvin la inte ens märke till sin syster när han följde Kim fram till vägen. Hon iakttog dom från sin plats på gungan medan dom tog avsked av varandra, noga med att inte komma för nära. Ett leende spridde sig över hennes läppar när hon kände hur båda två kämpade mot viljan att ge den andre en kram innan Kim började gå hemåt och Marvin vände tillbaka mot huset. Han stannade upp tvärt när han såg Ethel innan han valde att göra henne sällskap.



Han kunde känna hennes leende där han satt, han visste precis vad hon gjort.
"Har jag inte sagt åt dig att sluta spionera på mig?"
"Jag skulle väl aldrig göra något sånt? Jag kan omöjligt se växthuset härifrån."
Hennes sarkastiska ton lyckades inte lätta stämningen som hon hoppats på.
"Du vet vad jag menar."
"Men jag kan inte låta bli, jag är bara så nyfiken. Den här sommaren är så tråkig, plus att jag tycker om att hålla koll på mina kära bröder. Nu till det viktiga, hur gick din dejt?"


"Det var ingen dejt, det är inget mellan mig och Kim. Hur många gånger måste jag säga det?"
"Det räcker med en gång, om du bara menar det."
"Vi har pratat om det och vi är bara vänner, inget mer."
"Det kändes som mer."
"Ethel!"

Hans kinder hettade till och han visste att han rodnade, men värre var att hans egen syster tog del av hans känslor när, när han kände sådär. Det hade hänt idag igen, varje gång dom rörde varandra, medvetet eller av misstag så var det som om en kraft starkare än dom själva drog dom till varandra. Därför kämpade dom med att hålla avståndet, så länge dom lyckades med det så hände inget och dom var bara helt vanliga vänner.

Han mötte hennes blick och suckade.
"Det borde finnas en varningsskylt på dig. Du är farlig att ha i närheten när man försöker ha ett privatliv."


"Du bor i ett hus med 7 andra tonåringar och förväntar dig att kunna ha ett privatliv? Det är inte bara jag som håller koll på andra här, det vet du väl?"
"Det är en sak när dom andra skvallrar och spionerar på mig, du gör lite mer än så."
"Men du kan inte fortsätta förneka att du gillar honom, det flyger ju lika mycket gnistor mellan dig och Kim som mellan Evert och Kelly."
"Evert och Kelly har mer än gnistor, du vet att jag är intresserad av någon annan, kan du inte släppa Kim nån gång."
"Okej, vem är du intresserad av? Tror du att han är intresserad? Vill du att jag ska kolla åt dig?"
"Där har du anledningen till att jag inte säger vem det är, jag vill göra det här som vanliga tonåringar. Inte kolla facit innan jag gör något och ta bort spänningen."
"Du vet att det faktum att du är hälften älva gör att du direkt räknas bort från vanliga tonåringar."
"Du vet vad jag menar.. Jag är inte redo än ändå, så sluta snoka."
"Jaja, jag ska sluta. Så, har du märkt att Dexter försvinner samma tid varje dag? Vart tror du att han går?"

Stämningen lättade medan dom försökte lista ut vad det var deras bror hade för sig om dagarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar